Plan powstał z myślą o uczniach zdolnych, chcących rozwijać swe zainteresowania przedmiotami humanistycznymi, sprawdzać nabyte umiejętności oraz o uaktywnieniu przeciętnych uczniów do działania, bowiem w nowoczesnej szkole najważniejszy jest uczeń, jego potrzeby, osobowość, role, jakie będzie pełnił w życiu.
Plan opracowała: mgr Beata Maria Kosyk
PLAN TYGODNIA HUMANISTY W SZKOLE PODSTAWOWEJ
IM. BOLESŁAWA CHROBREGO
W NOWOGRODŹCU
DN. 20- 24 MARCA 2006 ROKU
Plan powstał z myślą o uczniach zdolnych, chcących rozwijać swe zainteresowania przedmiotami humanistycznymi, sprawdzać nabyte umiejętności oraz o uaktywnieniu przeciętnych uczniów do działania, bowiem w nowoczesnej szkole najważniejszy jest uczeń, jego potrzeby, osobowość, role, jakie będzie pełnił w życiu.
Poniższe działania opracowano zgodnie z Podstawą programową, wydaną
przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
CELE:
- rozwijanie podstawowych zdolności i umiejętności myślenia twórczego,
- pobudzanie aktywnego stosunku do uzyskiwania informacji,
- rozwijanie wyobraźni ruchowo-przestrzennej,
- pomaganie uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych,
- rozwijanie tolerancji dla ludzi różnych ras, kultur i narodowości,
- rozwijanie umiejętności pełnego realizowania własnych pomysłów,
- przygotowanie do uczestnictwa w kulturze,
- kształcenie umiejętności pracy w zespole, opartej na rzetelnej konkurencji,
- rozwijanie zachowań pro społecznych,
- uczenie rozpoznawania ponadczasowych norm etycznych, ważnych dla człowieka w każdej epoce,
- kształcenie umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów.
FORMY :
- konkursy,
- turnieje,
- projekty,
- prezentacje,
- wystawy,
- festiwal piosenki obcojęzycznej,
- spotkanie autorskie z poetą,
- wycieczka,
- emisja filmu.
ZADANIA:
- Szkolny Konkurs Recytatorski (wiersze regionalnego poety-Ryszarda Adama Gruchawki),
- Spotkanie autorskie z regionalnym poetą- Ryszardem Adamem Gruchawką,
- Szkolny Konkurs Ortograficzny,
- Szkolny Konkurs Czytelniczy „ Wiem, bo czytam”,
- Szkolny Konkurs Polonistyczny „W świecie poezji- cztery pory roku”,
- Projekt historyczny „ Poznaję dzieje mojego regionu”,
- Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego i Języka Angielskiego,
- Olimpiada Przedmiotowa z Języka Niemieckiego- OLIMPUS,
- II Szkolny Festiwal Piosenki Obcojęzycznej,
- Szkolny Konkurs Plastyczno- Literacki,
- Wyjazd do teatru na spektakl pt. „W pułapce cywilizacji”,
- Wyjazd do kina na film pt. „Oliver Twist”.
TERMINY:
- według ustalonego harmonogramu Tygodnia Humanisty, wynikającego z planu
pracy szkoły.
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA
UCZEŃ:
- zna i rozumie wiersze Ryszarda Adama Gruchawki,
- rozwija swe zainteresowania czytelnicze,
- wypowiada się wyraźniei słyszalnie,
- zmienia barwę i natężenie głosu,
- rozwija swoją wyobraźnię,
- włącza się do rozmowy, dyskusji,
- okazuje szacunek rozmówcy,
- kulturalnie zachowuje się, szanując pracę innych,
- wyszukuje w dostępnych źródłach informacje o poecie Ryszardzie Gruchawce
i jego poezji,
- stosuje zasady ortografii i interpunkcji, zna wyjątki pisowni polskiej,
- dba o czytelny i poprawny zapis wypowiedzi,
- czyta ze zrozumieniem lektury szkolne,
- potrafi skutecznie współpracować w grupie,
- dba o piękno języka,
- potrafi precyzyjnie wypowiadać się w różnych sytuacjach komunikacyjnych,
- z uwagą słucha wypowiedzi koleżanek, koleków,
- planuje swoją pracę,
- wyraża własne emocje,
- umie samodzielnie pracować z tekstem poetyckim, wyszukiwać w nim potrzebne informacje,
- nazywa środki poetyckiego obrazowania,
- dostrzega piękno otaczającego go świata,
- przedstawia miejsca i tereny w regionie związane z epoką napoleońską,
- ukazuje atrakcje turystyczne regionu związane z faktami historycznymi,
- interesuje się historią regionu,
- porozumiewa się i działa w języku obcym,
- rozumie i szanuje inne kultury,
- śpiewa i rozumie piosenki obcojęzyczne,
- rozwija swoją wrażliwość estetyczną,
- wypowiada się na temat dzieła sztuki filmowej, teatralnej,
- dostrzega wartość dzieła filmowego, teatralnego.
ODPOWIEDZIALNI:
.....................................